Help het wordt ons allemaal te veel!

Gepubliceerd op 15 april 2025 om 17:43

Heb je ook wel eens dat gevoel dat het je even allemaal te veel wordt en dat je het niet meer ziet zitten. Dan heb je werkstress. Binnen ons bedrijf is dat op de helpdesk het geval en daar gaan we wat aan doen.

Werkstress is een van de grootste veroorzakers van ziekteverzuim in Nederland. Je krijgt werkstress als het werk zich opstapelt en je geen regie meer hebt over je werk. Je wordt met namelijk geregeerd door het werk.

Binnen ons bedrijf is dat een groot probleem, blijkt uit een enquête onder het personeel. Meer dan 80% geeft aan werkstress te ervaren. Met name op de helpdesk is dat het geval. Je bent bezig met een ingewikkeld probleem met een klant en weer gaat de telefoon. Het houdt maar niet op.

Daarom moet er iets gebeuren en dat gaat ook gebeuren. Op basis van de enquête is een verbeterplan opgesteld, waarmee de grootste problemen opgelost zullen worden. De komende maanden zullen we daar met elkaar over gaan hebben. Waar we verbetering willen realiseren is het verminderen van de feitelijke contacten door het inzetten van slimme chatbots, het opstellen van een gedegen FAQ. Daarnaast zullen we onderscheid gaan maken tussen eerste en tweedelijns ondersteuning. Onderlinge communicatie en opleidingen zullen verbeterd worden. Indien mogelijk zal meer personeel aangetrokken worden.  In 2025 zullen al veel wijzigingen doorgevoerd moeten worden.

Concluderend: de werkdruk is hoog, maar we gaan er wat aan doen. Reeds in de loop van 2025 zullen de eerste verbeteringen zichtbaar worden. Iedereen wordt er bij betrokken. Laat dus je stem horen in de bijeenkomsten die we gaan organiseren, maar ook in deze blog kun je een reactie achterlaten.

 

 

 


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.